Μεταπηδήστε στο περιεχόμενο

ΑΠΟ ΤΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ…

  • από

Με πολλή φαντασία…

 Από τα μονοπάτια της φαντασίας*… ξεκινήσαμε και πλέον διαθέτουμε μια σύγχρονη ψηφιακή βιβλιοθήκη στην οποία αποτυπώνονται και καταγράφονται όλοι οι τίτλοι βιβλίων που διαθέτουμε στο σχολείο μας. Η διαδικασία αυτή εκτός από την δυνατότητα εύκολης αναζήτησης, περιλαμβάνει την περιγραφή με εκπαιδευτικά μεταδεδομένα των βιβλίων, αλλά και την ψηφιακή διαχείριση μιας δανειστικής βιβλιοθήκης με σύγχρονους όρους.

[*Υλοποίηση μέσα από το 1ο σχέδιο δράσης: “Από τα μονοπάτια της φαντασίας…”-σχ.έτος:2021-2022]

Πώς ξεκινήσαμε; Η ιστορία

Ξεκινήσαμε το σχ. έτος 2021-2022.  Το σχέδιο δράσης αποτέλεσε το πρώτο μέρος των δράσεων μας για τη δημιουργίας μιας ενιαίας βιβλιοθήκης για όλο το σχολείο. Τα βιβλία με τη χρήση scaner καταχωρίστηκαν  ψηφιακά με τη χρήση της εφαρμογής MyLib . Το κάθε βιβλίο περιγράφηκε με εκπαιδευτικά μεταδεδομένα που όρισε η ομάδα των εκπαιδευτικών και ταξινομήθηκε αλφαβητικά στον καινούργιο, φυσικό χώρο βιβλιοθήκης που δημιουργήσαμε. Στο πλαίσιο της φιλαναγνωσίας τα παιδιά άκουσαν πολλές ιστορίες και συμμετείχαν σε ποικίλες δράσεις φιλαναγνωσίας. Το σχέδιο δράσης “Από τα μονοπάτια της φαντασίας…” ανατροφοδότησε το δεύτερο σχέδιο δράσης με τίτλο: “..στο μονοπάτι της αυλής…” [διαβάστε εδώ περισσότερα].

Τα βιβλία (μας)…ταξιδεύουν

Το σχ. έτος 2022-2023 συνεχίσαμε το επιτυχημένο σχέδιο δράσης για τη φιλαναγνωσία,-που είχαμε ξεκινήσει τη σχ. χρονιά 2021 -2022 – εφαρμόζοντας καινοτόμες διδακτικές πρακτικές στις δράσεις μας με τα παιδιά (όπως κινητική αφήγηση, steam, συμμετοχικό θέατρο, παραγωγή ιστοριών με Lego, κάρτες για τη σύνθεση ιστοριών,κ.ά.). Επιπλέον, τη σχολική χρονιά 2022-2023, ολοκληρώθηκε η ταξινόμηση των βιβλίων μας στη βιβλιοθήκη και η περιγραφή με εκπαιδευτικά μεταδεδομένα, για όσους τίτλους δεν έχει γίνει. Ο εκπαιδευτικός προγραμματισμός συνδέθηκε με συγκεκριμένα βιβλία και ανατροφοδοτήθηκε  . Αξιοποιήσαμε τις ψηφιακές υπηρεσίες της βάσης δεδομένων στο εκπαιδευτικό μας έργο, το βιβλίο γίνεται απαραίτητο εργαλείο αναφοράς για τα παιδιά στις διερευνήσεις τους. Ο Κανονισμός λειτουργίας της Βιλιοθήκης συντάχθηκε σύμφωνα με το νέο πλαίσιο λειτουργάις. Τέλος, με το προτεινόμενο σχέδιο δράσης εστιάσαμε στην οργάνωση και τη λειτουργία της δανειστικής μας βιβλιοθήκης με στόχο την ανάπτυξη διαύλων επικοινωνίας, την υποστήριξη και ενίσχυση της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας. Η δράση αυτή είχε τα χαρακτηριστικά ενός ομίλου δανειστικής βιβλιοθήκης και φιλαναγνωσίας στον οποίο τα παιδιά θα συμμετέχουν ενεργά.

Τη σχ. χρονιά 2022-2023 επιτεύχθηκαν τα παρακάτω αποτελέσματα:

  • σχεδιάσαμε, οργανώσαμε ,δημιουργήσαμε ή εμπλουτίσαμε τη σχολική μας βιβλιοθήκη με βιβλία και άλλο υλικό (ψηφιακό, πολυμεσικό, σε εκτύπωση), όπως podcasts, ηλεκτρονικά βιβλία κ.ά., που υποστηρίζουν το σχολείο στο τυπικό και άτυπο πρόγραμμα όπως επίσης και όλα τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας,

  • υλοποιήσαμε καινοτόμες δράσεις φιλαναγνωσίας

  • ξεκινήσαμε να λειτουργούμε τη δανειστική μας βιβλιοθήκη σε συνεργασία με τα παιδιά και τους γονείς /κηδεμόνες,

  • ενσωματώσαμε στις πρακτικές δανεισμού τη χρήση των Τ.Π.Ε. από τα ίδια τα παιδιά (σαρωτής, υπολογιστής, κάρτα δανεισμού με barcode) , μια διαδικασία απλή και  αποτελεσματική ως προς τη διαχείριση των δεδομένων δανεισμού, που ήταν πολύ δημοφιλής για τους μαθητές και τις μαθήτριες μας,
  • καλλιεργήθηκαν σωστές στάσεις σε σχέση με το βιβλίο και την ανάγνωση, αλλά και του παιδιού με την ιδιότητα του πολίτη που σέβεται και προσέχει το κοινόχρηστο βιβλίο

  • συμμετείχαμε στον 4ο πανελλήνιο μαραθώνιο ανάγνωσης :” Ο μαγικός περίπατος της Άλκης Ζέη:100 χρόνια από τη γέννησή της” στα ολοήμερα τμήματα,
  • σχεδιάσαμε μια ξεκάθαρη πολιτική για τη σχολική βιβλιοθήκη που θα αποτυπώνεται στον Κανονισμό της καθώς και ένα σαφές σχέδιο για τη συνεχή εξέλιξη και ανάπτυξη της σχολικής μας βιβλιοθήκης.

Συνεχίζουμε…

Με τη συνεργασία όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας η σχολική μας βιβλιοθήκη είναι πλέον λειτουργική, αποτελεί δομικό στοιχείο στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα, συνδέει ευχάριστα το σχολείο μας με το οικογενειακό περιβάλλον των παιδιών και μας εμπνέει για να συνεχίσουμε!